16 Mayıs 2016 Pazartesi

Tarçınlı Şekersiz Fıstık Ezmesi

Bugün uzun zamandır yaptığım bir tarifi yazmak istedim. Fıstık ezmesi son yıllarda Türkiye'de de popüler olmaya başlamışken içeriğinin temiz olmaması bende dahil bazı kesimleri mutlu etmedi . Şeker oranının yüksek olması ve içeriğinde ne olduğunu bilmemiz beni kendim niye yapmıyorum cümlesini kurmaya sevk etti. Bende biraz araştırdıktan sonra evde yapanların olduğunu gördüm ve kendim de denedim ilk denememde başarısız oldum. Sanırım robotun motor gücü etkiliymiş. Bu sorunu yağ ekleyerek çözdüm. Eğer robotunuzun motor gücü iyi ise yağ eklemeden de yapabilirsiniz. Tarife geçecek olursak çok basit bir iki adımda yapılabilecek bir tarif. 

Tarçınlı Şekersiz Fıstık Ezmesi İçin Malzemeler:


300 gr tuzsuz fıstık(tuzlu ise tuzunu ayıklayıp yapabilirsiniz)
15 gr zeytinyağı
1 çay kaşığı tarçın ( isteğe göre değişebilir)
1 paket başparmak bal ( 20 gr )

Besin değerleri : 

100 gramında:

18 gram karbonhidrat ( 8 gramı lif )
25 gram protein
52 gram yağ

640 Kalori

Önce fıstığı robottan geçirin daha sonra geçirdiğiniz fıstıkları bir kaba alıp robotun altına yağın bir kısmını ekleyin daha sonra fıstıkları tekrar ekleyip yağın kalan kısmını
koyup tekrar robottan geçirin Bu işlem biraz vakit alacaktır. Fıstıklar tamamen yumuşayana kadar robottan geçirin. Fıstık değişkenlik göstereceği için yağ oranı azaltılıp çoğaltılabilir. Daha sonra fıstıklara bal ve tarçını ilave edip tekrar robottan geçiriyoruz. Herhangi bir kavanoza koyup dolaba soğumaya koyun. 

Afiyet Olsun. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...