26 Mayıs 2013 Pazar

Evde Tam Buğday Unundan Waffle

Yine sağlık dostu bir tarif ile karşınızdayım. İnternette gördüğüm waffle tarifinin sağlıklı versiyonunu(glisemik indeksi düşük malzemeler ile) denedim geliştirdim ve ortaya bu çıktı :)


Çok uzatmadan tarife geçiyorum :




Waffle makinesi veya tost makinesi:

Tost makinesi olarak şu döküm ocak üstü makineyi kullandım



2 kişilik waffle için malzemeler:

1 yumurta 
1/2 paket kabartma tozu 
Çok az tuz

Yaklaşık 3/4 su bardağı tam buğday unu ( 105 gram ediyor )
Yarım bardak'tan biraz fazla süt 
10 gram zeytin yağı.

4 veya 5 çay kaşığı fıstık ezmesi ( 45 - 50 gram civarı ) ( 40 gram kullandım)
1 muz 2 kivi veya çilek ( çilek çok yakışıyor hemde glisemik indeksi 15 olan bir meyve )

1. Yumurtanın akını sarısından ayırın. Ayrı kaplara alın. Yumurta akını mikserle köpürene kadar çırpın. 
2. Yumurta sarısını mikserle çırpın. 
3. Köpürttüğünüz yumurta akının üstüne süt, sıvıyağ, kabartma tozu ve tuzu ekleyip karıştırın. Karıştırmaya devam ederken bir yandan da yavaş yavaş unu dökün. 
4. Son olarak Çırptığımız yumurta sarısını da ekleyip karıştırın. 
5. Waffle makinesi yada tost makinesi veya teflon tavada karışımı dökerek 5-6 dakika pişirin. Ben resimde gösterdiğim tost makinasında yaptım. fakat hazırladığınız karışımı tost makinasına dökmeden önce kesinlikle zeytin yağı ile yağlayın her tarafının ki yapışmasın.Tost yapar gibi iki yüzünü kızarana kadar pişirin. Ara sıra çatalla içine bakarak;(hamur kalıp kalmadığını kontrol ederek) duruma göre altını kısarak kontrollü bir pişirim yapabilirsiniz.


Üzeri için ben gold marka fıstık ezmesi kullandım kesinlikle çok yakışıyor ve sağlık fışkıran bir ürün reklam yapıyor gibi olmasın ama yüzde 80 fıstık yüzde 20 şeker biz burada 50 gram kullandık yani 10 gram şeker kullanmış olduk ve bu waffle tarifide 2 kişilik olduğundan sadece 5 gram şeker almış olduk.(Diğer yarısındaki çikolata bana ait değildir :)

Besin değeri :
kişi başı porsiyon olarak : Meyveler hariç.

 4,5 protein 35 gram karbonhidrat ---> undan
5 gram şekerden, 2,5 fıstıkdan karbonhidrat,8 gram yağ ,4 gram protein.  --> fıstık ezmesi
Meyve olarak yarım muz + 1 veya birkaç çilek.
5 gram zeytin yağı + yağlamadan gelen 5 gram zeytinyağı=10 gram yağ
3 gram yumurtadan protein

toplam : 12,5 gram protein
              42,5 gram karbonhidrat
              18 gram yağ 


               

6 yorum:

  1. daha nekadar olabilirdi merak ediyorum ? Gold fıstığımı bu tarifte kullanayım hafta sonu. Ketosis beni hiç canımın çekmedği şeylere zorluyor :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ketosis'de iken bile ara sıra karbonhidrat almak lazım tabiki düşük glisemik indeksli komplex karbonhidratlardan :) Beden ara sıra ihtiyaç duyuyor :) Beğenmenize sevindim afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Tabii aliyorum, hatta hafta sonları yükleme günüm bile oluyor ama öyle ekmek makarna vs kötü karbonlar yok. İnsan yasak birşey olunca nedense saçma bir şekilde onu istiyor. İnsan zaafları işte ama herşey Better Body için :) Bu arada kızım Fıstık ezmemi bulup yemiş :) Yenisi alınacak ve saklanacak. onun sarellesi var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin bey, bence onun da sarellesi olmasın :) sarelle yerine fıstık ezmesini tercih etmesi çok iyi bişey milyonlarca katkı maddesi var sarellede seninde bildiğin üzere :)

      Sil
  4. Evet, çook haklısınız. Aslında çok dikkat ediyorum ve önem gösteriyorum ama eşim almış :( Genelde peynir yumurta zeytin yediriyorm. Biraz daha dikkat ozaman :)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...